Home » Gallery » Verslas » Petras Kadziauskas: „Gamyboje septyneri metai – lyg eitum į pirmą klasę“

Petras Kadziauskas: „Gamyboje septyneri metai – lyg eitum į pirmą klasę“

Petras Kadziauskas: „Gamyboje septyneri metai – lyg eitum į pirmą klasę“

Utena – ne turistų traukos centras. Utena – pramonės miestas. Aplinkinių rajonų gyventojai Utenoje ieško ne pramogų, o darbo. Iškalbingas jau toks faktas: Utenos teritorinės darbo biržos duomenimis, spalio pradžioje Utenoje buvo daug daugiau laisvų darbo vietų nei Anykščiuose, Ignalinoje, ar Zarasuose. Vieni pramonės gigantai Utenoje gyvuoja kelis dešimtmečius, kitos įmonės rinkoje ištveria metus kitus, trečios, įveikę sunkumus, auga ir plečiasi. O pastarasis faktas naudingas uteniškiams – įmonės plėtra garantuoja naujas darbo vietas.


UAB „Elameta“ dirba 40 žmonių. Autorės nuotraukos
Visas dėmesys – pagrindinei veiklai

Prieš dešimtmetį buvusiame Utenos krosnių galvanikos cecho pastate startavo UAB „Elameta“. Faktą, kad įmonė „nutūpė“ Utenoje, lėmė palankiai susiklosčiusios aplinkybės. Kaip pasakoja bendrovės komercijos direktorius Petras Kadziauskas, realiai įmonė pradėjo veikti po trejų metų, – iki to laiko vyko statybos, buvo montuojama įranga. Investicijos didelės. 2008 m. buvo įdiegta vienintelė Baltijos šalyse elektroforezinio padengimo (KTL arba E-Coat) linija. „Vokiečiai, kurie instaliavo įrangą, klausė: kam jums tokia įranga Pabaltijyje? Juk pas jus nėra automobilių pramonės“, – prisiminė komercijos direktorius. Pasak jo, kai nėra įrangos, ir pramonės nėra.


Gamybos procesas automatizuotas
Dar po metų įmonė pradėjo teikti miltelinio dažymo paslaugą, o tai labai praplėtė paslaugų ratą ir atvėrė galimybes teikti paslaugas sunkvežimių ir žemės ūkio techniką gaminančioms įmonėms. Dabar įmonėje dažomos lengvųjų automobilių, sunkvežimių, žemės ūkio technikos detalės. „Mes dirbame užsienio kapitalo įmonėms, kurios gamina Pabaltijyje detales žinomiems pasaulyje prekių ženklams MAN, SCANIA, BENTLEY, AUDI, BOBCAT, DAIMLER, CHRYSLER, LAND ROVER ir kt. Kitaip tariant, minėtų gamintojų kažkokiam modeliui dažome detales“, – sako P. Kadziauskas. Kai kurios detalės ne tik dažomos, bet ir surenkamos: Audi A6 surenka kompresoriaus laikiklį, uždeda gumas, spyruokles.


Kiekvienos detalės kokybė patkrinama
Gamybos procesai įmonėje automatizuoti. Kaip sako komercijos direktorius, bendrovei reikalingi žmonės, kurie pakabina, nukabina, rūšiuoja, patikrina jau nudažytas automobilių detales. Dabar bendrovėje dirba 40 žmonių (prieš septynerius metus dirbo 20 žmonių), 38 darbas susijęs tiesiogiai su gamyba ir tik du administracijoje: direktorius ir komercijos direktorius. Įmonėje nerasite nei buhalterės, nei vairuotojo, nei raštvedės. „Sudarėme konsorciumą: pastato priežiūrai, transporto paslaugoms, buhalterijai tvarkyti samdome įmones. Kartais tai atsieina brangiau, bet mes nesiblaškome ir užsiimame pagrindine savo veikla“, – teigia komercijos direktorius.

Be ISO – toli nenueisi

Komercijos direktoriaus teigimu, papasakoti apie verslo pradžią gana sudėtinga. „Pirmiausia – supratimas, kur tu esi ir ką nori daryti. Tada reikia paruošti marketingo projektą, po to finansinį ir dar krūvą planų, kuriais remdamasis dirbsi artimiausius 10 metų. Ir po to paaiškės, pasimatys, kokias klaidas darei. Gamyboje septyneri metai – tas pats, lyg ateitum į pirmą klasę klasę: pradedi mokytis – tik nebe vaikščioti, o raidžių. Galbūt kažko neįvertinome marketingo plane, bet mes judame pirmyn. Dėl to, kad mes esame, susikuria kitos įmonės, tos įmonės gauna darbo, darbo duoda mums. Mes – ne gamintojai, mes – paslaugos teikėjai“, – pasakoja P. Kadziauskas. Pasak jo, įmonių su tokia įranga Pabaltijyje yra tik dvi: viena Utenoje, kita Taline. UAB „Elameta“ dirba vadovaudamasi kokybės ir aplinkosaugos politika. Kalbant apie automobilių pramonę, labai svarbu detalės gamybos proceso atsekamumas.


Šios detalės keliaus į krosnį
Kiekviena detalė turi savo pagaminimo datą, iš kokio metalo pagaminta ir t. t. „Į tą kodą įrašoma ir mūsų atliktų darbų data. Įvykus nelaimei, būna peržiūrimi visi procesai ir ieškoma, kas suklydo. Pasitaiko, kad stambieji automobilių gamintojai atšaukia automobilių partiją. Tai ir yra atsekamumo procesas, ir mes toje grandinėje dalyvaujame“, – pasakoja komercijos direktorius. Tik pradėjus įmonei veikti, įdiegta integruota kokybės ir aplinkosaugos vadybos sistema, atitinkanti ISO 9001:2000 ir ISO 14001:2004 standartų reikalavimus. 2011 m. įmonė buvo sėkmingai resertifikuota.

Klasterio nauda neabejotina

Kaip sako P. Kadziauskas, dabartinė bendrovės plėtra susijusi su dviem faktoriais: bendru ekonominiu Europos atsigavimu ir klasteriu. „Esame Baltijos automobilių dalių gamintojų klasterio nariai. Suvienijusios jėgas įmonės gali paremti viena kitą, didinti gamybos apimtis, konkursuose laimėti daugiau užsakymų. Jei Lietuvoje yra įmonė, kuri gamina gumą, o kita įmonė gamina metalinę detalę, kurią reikia nudažyti – mes bendradarbiaujame. Siektinas rezultatas – kad iš Lietuvos iškeliautų ne štampuota detalė, o būtų atlikta daugiau operacijų: detalė nudažyta, suvirinta įvorė ir t. t. Mes bandome dirbti ne tik Lietuvoje, bet visose Baltijos valstybese“, – klasterio nauda neabejoja P. Kadziauskas. Ar lengvai ateina užsakymai? „Dvejus metus tariesi, dar dvejus metus darai bandinius, investuoji pinigus, šifruoji grėsmes. Kaip įmonė apsisaugos, jei dings elektra? O kas bus, jei dings vanduo? Jei autokrautuvas suges? Kas bus, jeigu bus? Gali dveji metai nueiti šuniui ant uodegos, bet tai yra gyvenimiška patirtis – iš to mokaisi“, – darbo niuansus atskleidžia komercijos direktorius.

Birutė Zabukienė

2105 Iš viso matė 3 Šiandien peržiūrėjo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.