Home » Gallery » Verslas » Prekiautojai naudotais automobiliais: „Aukso amžius jau praeity“

Prekiautojai naudotais automobiliais: „Aukso amžius jau praeity“

Prekiautojai naudotais automobiliais: „Aukso amžius jau praeity“

Kristina SAKAITĖ

Muitų sistema, dėl kurios neteko pagrindinių pirkėjų Rusijos, Kazachstano, Baltarusijos, numarino daug naudotus automobilius parduodančių įmonių. Krizės krečiamą verslą palikę uteniškiai persikvalifikavo į furistus, taksistus, nemažai emigravo…

Utenoje šiuo metu liko gal penktadalis automobilių vežėjų lyginant su tuo, kas buvo prieš dvidešimt metų, kai su šiuo verslu buvo susijusi turbūt kas antra uteniškių šeima,sako naudotais automobiliais prekiaujančios UABRegtomadirektorius Regimantas Tamošiūnas. Jam antrina UABAutomedasavininkas Vytautas Žulys:Automobilių pardavimų aikštelėještilis, ir kol nesulauksią pirkėjų užsienio invazijos, niekas nepasikeis.

Lūženas atkuria antram gyvenimui

Tiesa, Lietuvos pirkėjai niekur nedingo. Į Uteną pirkti automobilio atvažiuoja ir žemaičiai, ir dzūkai. „Populiariausi – Volkswagen ir Audi markės automobiliai, tai jau tapo liaudies mašinomis. Dažniausiai pirkėjai ieško transporto priemonės už 2–3 tūkst. eurų“, – sakė automobiliais prekiaujantis uteniškis V. Žulys.

R. Tamošiūnas pabrėžia, kad kiekvienam automobiliui yra savas pirkėjas. Kai kurie klientai pageidauja senutėlio automobilio restauracijai. Į ne vieną dešimtmetį riedėjusius surūdijusius automobilius nespjauna pirkėjai iš trečiųjų šalių: Moldovos, Egipto, Nigerijos. Jie atkuria automobilius antram gyvenimui – susiremontuoja ir vėl važinėja. „Anksčiau, kai važinėdavome į Vokietiją, mes patys iš visų patvorių rinkdavome tokius automobilius ir veždavome į Lietuvą parduoti, o vokiečiai iš mūsų juokdavosi, kur jūs dedate tas atgyvenas?.. – prisimena jau du dešimtmečius automobiliais prekiaujantis vyras. – Klientai iš trečiųjų šalių perka vadinamus laužus – 1980–1995 m. automobilius. Lietuviai automobilių nuperka labai mažai, jie pageidauja, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas, su ne mažiau kaip metus galiojančia technine apžiūra. Tačiau lietuviai – labai nemokūs klientai, nori gero automobilio ir pigiai. Užsieniečiai ne tokie reiklūs, jie domisi ir nevažiuojančiais automobiliais, transporto priemonę perka dalims“. Pasak R. Tamošiūno, kiekvienoje šalyje populiarios skirtingų automobilių markės, pvz., moldovai ir ukrainiečiai vertina Nissan ir kitus japoniškus automobilius, baltarusiai, kaip ir lietuviai, mėgsta Volkswagen, Audi markės automobilius.

DSC_1771UAB „Regtoma“ direktorius Regimantas Tamošiūnas: „Automobilių verslui dabar liūdni laikai“ / Kristinos Sakaitės nuotraukos

Dideli muitai išvaikė pirkėjus

Verslininkas sako, kad iš užsienio atsivežti geresnius automobilius nebeapsimoka – tenka investuoti ir užšaldyti didelius pinigus. Pirkėjų nebeliko padidinus muitus į kai kurias šalis įvežamiems seniems automobiliams. Dabar baltarusiai išsiveža transporto priemones dalimis – turi čia dirbtuves, kur ardo supirktus senus automobilius. Įstatymų nepažeidžia, bet apeina. Anksčiau tą patį darydavo lenkai. „Aikštelę turime devinti metai. Pirkėjai keitėsi kardinaliai. Prieš kokius penkerius metus pagrindiniai pirkėjai buvo baltarusiai ir iš Azijos šalių: Kazachstano, Uzbekistano, Kirgizijos, Tadžikistano. Dabar pirkėjų iš šių šalių beveik nebeliko. Kai praradome pirkėjus, pasirinkome kitą kryptį: supirkinėjame Lietuvoje eksploatuotus automobilius ir parduodame trečiosiomis šalims. Mes esame Rytų Aukštaitijos regione vieninteliai Lietuvoje eksploatuojamų automobilių supirkėjai.

Labai daug įmonių bankrutavo, nes praradome Azijos šalių pirkėjus, tačiau yra įmonių, kurios vis dar atsiveža automobilių iš kitų Europos šalių. Atvežtų automobilių pagrindiniai pirkėjai: lietuviai, lenkai, estai“, – verslo peripetijas aiškina Remigijus Tamošiūnas.

Viltis – pirkėjai iš Ukrainos

Ar tikrai lietuviai nemėgsta prancūziškų automobilių? Automobilių pardavėjai tvirtina: taip, jiems tikrai nėra rinkos. Jų neperka nei ukrainiečiai, nei moldovai. Prancūziškų automobilių techninė dalis sudėtingesnė, eksploatacija brangesnė, juos sudėtingiau remontuoti.

Pirkėjams svarbu, kad automobilis būtų taupus. Tačiau perkant nenaują automobilį išsirinkti dvigubai sunkiau. Pašnekovas pataria tokiu atveju rinktis vidutinės klasės automobilį, ne mažiau 1,6 l darbinio tūrio varikliu, nes jeigu mažalitražinis automobilis gerokai pavažinėtas, jau būna susidėvėjus kuro sistema ir jie nebeekonomiški.

DSC_1766Aikštelėje – daugiausia Lietuvoje eksploatuoti automobiliai

R. Tamošiūno automobilių pardavimo aikštelėje Utenos pakrašty telpa apie pusantro šimto automobilių. Verslininkas neslepia, kad aukso amžius seniai praeity, o pardavimai smuko penkiskart. Per metus parduodavo 100 ir daugiau automobilių, o 2015 m. – kiek daugiau nei 20.

Kita vertus, dabar visame pasaulyje ekonominė situacija keičia vartojimo įpročius. Žmonės daugiau remontuoja automobilius, neskuba jų atsisakyti po 2–3 metų ar vos patyrę įbrėžimų per autoįvykį.

Verslui trukdo pasikeitę muitai. Tai atsitiko ne per vieną dieną. Verslas po truputį bliuško, kol visai subliuško. Pirkėjui neįsiūlysi to, ko jam nereikia. Jei atėjęs pageidauja konkrečios markės automobilio, net ir nebandome jo perkalbėti. Žmonės dažnai prisiriša prie tos pačios markės automobilio. Lietuviai, latviai, estai renkasi 10–15 metų senumo automobilius, – pasakoja uteniškis. – Prieš 20 metų, kai dar nebuvo įsikūrusių įmonių, automobiliais prekiavome individualiai. Paskui steigėsi įmonės. Mes įsidarbinome jose ir supirkinėdavome automobilius. Atsimenu ir pirmą nupirktą automobilį – Audi 80. Tai buvo Eseno (Vokietija) turguje. Tuos senus automobilius labai greitai parduodavome. Paklausūs buvo Ford Escort, Ford Sierra, Opel Kadett, Opel Ascona markės automobiliai. Tada verslas buvo žymiai įdomesnis, pardavimai vyko aktyviai, kainos aukštos. O dabar to verslo nebeturime ir ateityje nelabai nusimato, nebent Ukraina įstos į Europos Sąjungą, nebus jokių muitų ir jie galės laisvai įsivežti automobilius“.

1662 Iš viso matė 1 Šiandien peržiūrėjo

Comments 2 komentarai

  1. pigiausios dalys parašė:

    Iš tiesų dabar naudoti automobiliai nėra tokie populiarūs ir dažniausiai yra parduodami tik dalimis.

  2. trafic.lt parašė:

    Na taip, vis daugiau žmonių perka naujus lizingu automobilius, ir tvarkosi kažkaip. Norisi patogumo, modernumo, o ne senų auto.

Komentuoti: trafic.lt Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.