Home » Sportas » Lietuviui vandens monstro gedimas Zaraso ežere nesutrukdė pasiekti finišo

Lietuviui vandens monstro gedimas Zaraso ežere nesutrukdė pasiekti finišo

Lietuviui vandens monstro gedimas Zaraso ežere nesutrukdė pasiekti finišo

Daiva ČEPĖNIENĖ

Rugpjūčio 27–28 dienos ypatingos Zarasų miesto istorijoje. Čia vyko Pasaulio vandens formulės čempionato F2 etapas. Dėl teisės organizuoti Pasaulio čempionatą su Lietuva varžėsi dar 6 šalys. Teisę organizuoti čempionatą iškovojo Lietuva, o renginio vieta Zarasuose pasirinkta neatsitiktinai. Šiomis dienomis į Zarasus plūdo adrenalino fanatikai iš įvairių pasaulio kraštų. Vandens formulių Pasaulio F2 čempionatą sudaro 7 etapai. Zarasuose vyko penktasis etapas. Čempionate varžėsi atstovai iš Lietuvos, Švedijos, Suomijos, Norvegijos, Jungtinių Arabų Emyratų, Rusijos ir kt. Beje tarp vyrų varžėsi ir viena motorlaivio pilotė moteris iš Švedijos. Galingieji vandens bolidai, kuriuose įmontuoti 6 cilindrų, 200 arklio galių, 2,5 litro amerikietiški Merkury firmos varikliai, nenusakoma jėga ir greičiu skrodė Zaraso ežero vandenį. Griausmingų variklių riaumojimas girdėjosi net atokesnėse Zarasų apylinkėse. Gerbėjai atvykę pasigrožėti pasaulinio lygio renginiu, pajusti įtampos ir adrenalino antplūdį stebint pavojingus motorlaivių manevrus trasoje, užtvindė Zaraso ežero pakrantę. Žiūrovai aktyviai palaikė svečių šalių komandas, bet dar aktyviau du lietuvius atstovaujančius mūsų šalį.

Lietuvą Pasaulio čempionate atstovaujantį Edgarą Riabko sutikome ir pakalbinome šeštadienį prieš kvalifikacijos varžybas, pertraukos metu. Vandens motorinio bolido pilotas su motoroleriu atvažiavo į saugomą VIP zoną aplankyti čia apsistojusios šeimos ir išsimaudyti prieš varžybas. „Utenos apskrities žinioms“ sportininkas pasakojo pradėjęs sportuoti nuo 10 metų, šiuo metu jis yra vienintelis Lietuvoje vandens formulės 2 klasės profesionalas, šį lygį pasiekė pernai. Edgaro Riabko didžiausi ir artimiausi palaikytojai – žmona, 3 metukų dukrytė, 5 mėnesių sūnus. „Aš labai nenorėčiau, kad mano sūnus pasirinktų šį sportą. Tai labai pavojingas sportas. Prieš 3 metus su žmona važiavome tik pasižiūrėti Pasaulio čempionato, tose varžybose žuvo vienas pilotas. Žmonai tas įvykis sukėlė šoką, bet manęs tai neatbaidė. Man šis sportas jau įaugęs į kraują“, – pasakojo E. Riabko. Praėjusiais metais, taip pat Zarasuose vykusiame Europos čempionate subyrėjusį vandens bolidą šiais metais E. Riabko pakeitė nauju. Nors daug treniravosi, tačiau su naująja technika pilotas dar nėra iki galo susigyvenęs. „Pirmiausia ko noriu iš šių varžybų, tai jas užbaigti. Trasos būna skirtingos, tačiau nėra neperkandamos. Jų sudėtingumą nulemia oro sąlygos. Paprasčiausiai reikia įprasti ir pasiplaukioti per treniruotę. Sunkiausia tiems pilotams, kurie dar ne visai gerai jaučia motorinę valtį, ypač kai pučia stiprus vėjas. Tačiau asai pritampa prie visokių oro sąlygų. Šios dienos vėjas jau yra gana stiprus ir pavojingas. Pernai Europos čempionate nepasisekė, neišlaikė apkrovos ir posūkyje sulūžo mano valtis“, – apgailestavo Edgaras Riabko. Didžiausią įtampą teigė jaučiantis dėl renginio organizavimo, tačiau, prieš treniruotę „užkūręs“ bolido variklį, pajuto palengvėjimą. „Vienam sunku organizuoti, bet padeda draugai entuziastai, rėmėjai. Netyčia vienas draugas pasiūlė atvažiuoti pasižiūrėti į Zarasus. Atvažiavome ir nusprendėme daugiau nieko neieškoti, čia viskas tiko. Čia labai graži ir ideali vieta tiek žiūrovams, tiek sportininkams. Lietuvoje tokių vietų nėra daug. Kaune nepritaikyta infrastruktūra, kad organizuoti tokį renginį“, – apie vietos pasirinkimo niuansus renginiui organizuoti pasakojo bolido pilotas. Pagal reikalavimus tokioms varžyboms vandens telkinio gylis turi būti ne mažiau, kaip 4 metrai. Zaraso ežero gylis siekia 20– 30 metrų. Didžiausias greitis, kurį Edgaras Riabko yra pasiekęs su motorlaiviu – 204 km per valandą. O šiose varžybose tikisi išvystyti iki 185 km per valandą. Edgarą palaiko ne tik žmona ir vaikai, bet ir kiti artimieji, kurie jį lydi į visas varžybas. „Mūsų tėtis plaukė gliseriu, vyresnis brolis taip pat. Paskui nuo mažiausios klasės pradėjo ir mano jauniausias brolis Edgaras Riabko. Dabar jis jau pasiekė formulės 2 klasę. Jis treniruojasi sezono metu nuo balandžio pabaigos iki rugsėjo pabaigos. Svarbiausia, kad šiandien Edgaras praplauktų. Jis šioje formulės klasėje dar naujokas. Prieš tai plaukė formulėje 4, ten jam sekėsi labai gerai. Ši trasa sudėtinga, daugiau posūkių. Mes jį turime palaikyti, neturime kito pasirinkimo. Stebėti jo pasirodymą būna baisu, jaučiame daug adrenalino“, – sakė Edgaro Riabko sesuo Žaneta Savonienė.

DSC_1862

Edgaras Riabko / Daivos Čepėnienės nuotraukos

Dėl stiproko gūsingo vėjo šeštadienį F2 Pasaulio čempionato kvalifikaciniai plaukimai buvo nukelti porai valandų. Nurimus bangoms Zaraso ežere, gerokai po 17 valandos, vandens bolidai visgi buvo nuleisti į vandenį ir duotas startas kvalifikacinėms varžyboms. Deja vieninteliam lietuviui, mūsų kalbintam Edgarui Riabko, šios varžybos nebuvo sėkmingos. Juodai raudonos spalvos vandens monstras, pažymėtas 41 – uoju numeriu valdomas kauniečio Edgaro Riabko dėl mechaninės problemos neįveikė trasos ir kvalifikacinės varžybos lenktynininkui nebuvo užskaitytos. Lietuvio komandoje dirbantys mechanikai dirbo naktį bandydami pašalinti gedimą. Tačiau sekmadienio ryte vykusi treniruotė vėl nebuvo sėkminga. Mechanikams teko keisti motorlaivio variklį. Vandens bolidą mechanikai spėjo paruošti iki finalinio starto pradžios. Kadangi šeštadienio vakarą kvalifikacinių varžybų Edgaras Riabko neįveikė finaliniame plaukime turėjo startuoti iš paskutinės 18 pozicijos. Finalinių varžybų metu įvyko kelios avarinės situacijos. Du bolidai vertėsi įveikdami posūkį. Finalinį plaukimą įveikė tik 11 pilotų. Tarp finišavusių ir kaunietis Edgaras Riabko. 45 ratus jis įveikė per 45 minutes ir 2 sekundes. Finišavo 8 ir pelnė 3 įskaitinius taškus bendroje čempionato įskaitoje. Pirmąją vietą iškovojo Uvis Slakteris iš Latvijos, antroje vietoje liko Rupertas Temperis iš Austrijos. Trečia vieta atiteko britui Owenui Jelfui.

Kartu su F2 Pasaulio čempionatu vyko ir FR1000 gliserių klasės Europos čempionato etapas. Pastarajame varžėsi lietuvis Rolandas Kavaliauskas. Įnirtingoje kovoje R. Kavaliauskui sekėsi puikiai. Jam pavyko iškovoti antrąją vietą. Pirmąją vietą FR1000 motorinių vandens bolidų varžybose pavyko iškovoti vokiečiui Ulfui Stute. Trečiojoje vietoje liko anglas Jimas Nooneas. Šeštadienio vakare pasibaigus kvalifikaciniams vandens motorlaivių plaukimams, aplink Zaraso ežerą susibūrusių žiūrovų žvilgsniai kilo į dangų. Adrenalino ieškantys dangaus platybėse motorizuotų skraidyklių pilotai kilo link debesų. Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos ir aeroklubo „Orlėkis“ profesionalai virš Zaraso ežero demonstravo įspūdingą, gniaužiantį kvapą skrydį aštuoniuke ir kitokius sudėtingus triukus.

DSC_1841 DSC_1839 DSC_1860 DSC_1861 DSC_1908 DSC_1885 DSC_1883 DSC_1903 DSC_1853 DSC_1880 DSC_1883 DSC_1907

1377 Iš viso matė 1 Šiandien peržiūrėjo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.