Home » Gallery » Aktualijos » Visagine vyko Saugumo mugė

Visagine vyko Saugumo mugė

Visagine vyko Saugumo mugė

.

Jonas Ragauskas

Birželio 23 d. Visagine vyko „Saugumo mugė“, kurią organizavo Utenos AVPK Visagino PK ir kurioje  buvo susirinkusios visus institucijos besirūpinan­čios saugiu eismu keliuose. Renginio metu VĮ „Utenos regiono keliai“ vykdė projektą „Saugokime vieni kitus kelyje“, kurį organizuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos. Susirinkusieji turėjo galimybę išbandyti saugos diržų efektyvumo ir automobilio apsivertimo imitavimo įrenginius, kurie leidžia pajusti, kaip eismo įvykio metu mus saugo saugos diržai. Taip pat renginyje buvo dalinamos priemonės su šviesą atspindinčiais elementais, suaugusiems ir mažiesiems visaginiečiams dar kartą priminta apie saugų eismą, pagrindinės Kelių eismo taisyklės. Vaikams rodyta vaizdinė medžiaga su saugaus eismo pamokėlėmis.

Saugos diržai – tai pasyvi saugos priemonė, įrengta automobilyje. Ilgamečiai tyrimai rodo, kad prisisegę diržus vairuotojai ir keleiviai mažiau nukenčia eismo įvykių metu, o kartais tai gali išgelbėti gyvybę. Vasara – aktyvių kelionių metas, tad važiuojantiems poilsiauti, pasisvečiuoti pas draugus, taip pat ir kasdien automobiliu vykstantiems į darbą, specialistai primena Kelių eismo taisykles: saugos diržas privalo būti užsegtas juosiant jį per petį ir per juosmenį arba kaip numatė transporto priemonės gamintojas. Žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai lengvuoju ar krovininiu automobiliu vežami prisegti jų ūgiui ir masei pritaikytomis vaikų prisegimo sistemomis pagal gamintojo nurodytą dydžio intervalą ir didžiausią vaiko masę arba šias grupes. Saugos diržai nepadės išvengti eismo įvykio, bet jam įvykus sušvelnins eismo įvykio pasekmes. Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, saugos diržų naudojimas 45–50 proc. sumažina mirties riziką asmenims, sėdintiems priekinėse sėdynėse, ir 25 proc. – sėdintiems galinėse sėdynėse.

dscf5098

Kas įvyksta, automobiliui važiuojant 80 km/val. greičiu ir susidūrus su kita transporto priemone ar atsitrenkus į kliūtį?
Praėjus 0,026 sek. po smūgio, deformuojamas automobilio buferis. Jėga, 30 kartų didesnė už automobilio svorio jėgą, sustabdo jį. Neužsisegę saugos diržų keleiviai ir vairuotojas toliau juda į priekį automobilio greičiu, vairuotojas savo krūtine sulaužo vairą, po 0,050 sek., sumažėjus automobilio greičiui, jį (automobilį) ir keleivius pradeda veikti inercijos jėga, 80 kartų didesnė už jų svorio jėgą; po 0,092 sek. vairuotojas ir šalia sėdintis keleivis galvomis trenkiasi į priekinį stiklą ir patiria (beveik visada) mirtinas traumas; po 0,110 sek. automobilis palengva pradeda judėti atgal; po 0,113 sek. už vairuotojo sėdintis keleivis, jei jis taip pat neužsisegęs saugos diržo, atsiduria vienoje linijoje su vairuotoju, t. y. trenkiasi į vairuotojo sėdynę ar patį vairuotoją ir susižeidžia (dažniausiai mirtinai arba patiria sunkias traumas); po 0,150 sek. viskas baigiasi.
Viskas įvyksta greičiau nei per dvi dešimtąsias sekundės dalis…

Sunkiausia įtikinti, kad saugos diržus užsisegtų ir ant galinės sėdynės sėdintys keleiviai, nors nelaimės atveju jiems gresia ne mažesni sužalojimai.

Nelikite abejingi vieni kitiems, paraginkite keliaujančius kartu su jumis pasirūpinti savo saugumu.

dscf5076 dscf5106

950 Iš viso matė 1 Šiandien peržiūrėjo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.