Home » Gallery » Aktualijos » Sugedusio autobuso keleiviams atsakyta: ieškokit patys išeities, aplinkui – civilizacija

Sugedusio autobuso keleiviams atsakyta: ieškokit patys išeities, aplinkui – civilizacija

Sugedusio autobuso keleiviams atsakyta: ieškokit patys išeities, aplinkui – civilizacija

.

Kristina SAKAITĖ

Jeigu ketinate keliauti autobusu, pasirūpinkite patogia avalyne, nes dalį kelio gali tekti įveikti pėsčiomis. Senas autobusas gali būti kaprizingesnis nei lietuviška vasara, tačiau tokioje situacijoje atsidūrusiam – už paslaugą sumokėjusiam, bet jos negavusiam ir į visas keturias puses pasiųstam keleiviui visai nebūna linksma.

Į redakciją kreipėsi ne vienas uteniškis, pasakodamas, kokius „nuotykius“ patyrė, kai autobusas sustoja ir nebejuda iš vietos dar nepasiekus kelionės tikslo.

Po nepavykusios kelionės į „Utenos apskrities žinių“ redakciją kreipėsi ir kantrybės netekęs uteniškis Kazys Jakutavičius. Vyras, turintis I grupės neįgalumą dėl stuburo ligos piktinosi ne gendančia technika, o negebėjimu išspręsti problemos, kuomet keleiviai paliekami likimo valiai. „Šių metų birželio 22 d. teko grįžti iš sanatorijos Druskininkuose. Važiavau tiesioginiu autobusu Druskininkai–Utena. Autobusas išvyko iš Druskininkų 16,35 val., keleivių buvo tiek, kad užpildė apie trečdalį visų vietų. Deja, kelionė baigėsi dar neprivažiavus Vilniaus – sugedo autobusas ir vairuotojas buvo bejėgis jį sutaisyti“, – pasakojo redakcijos svečias. Vyras prisimena, kad tuo metu situacija trumpam tapo nevaldoma – vairuotojo padėtis buvo nepavydėtina, keleiviai ėmė nurodinėti, ką jam daryti, siūlė kviesti televiziją, TV pagalbą ir kitus racionalius ir nelabai „gelbėjimosi“ variantus.

Tuomet vairuotojas esą susisiekė su dispečere, kuri pasakiusi, kad niekuo negali padėti ir išeitį turįs rasti pats vairuotojas. „Vėliau vairuotojui pavyko prisiskambinti ir Utenos autobusų parko direktoriui, tačiau jau buvo po 19 val. Direktorius liepė užrakinti autobusą, o keleiviai ir vairuotojas tegu daro, ką nori“, – tokiu įmonės vadovo sprendimui labiausiai piktinosi vyras ir siūlo elementarią išeitį – argi tokiais atvejais negalima atsiųsti kito autobuso iš Utenos, susisiekti su Vilniaus autobusų ar kitu parku, kad šie atsiųstų autobusą ir paimtų keleivius? Negi tarp parkų nevyksta joks bendradarbiavimas?

dsc_0092

Kazys Jakutavičius iš sanatorijos keliavo su nemaloniais nuotykiais / Kristinos Sakaitės nuotraukos

Vilniuje gyvenantys keleiviai pradėjo skirstytis iš sugedusio autobuso ir iš priemiesčio patraukė link sostinės. „Ant ledo likome mes, trys uteniškiai. Aš, pirmos grupės neįgalusis su bagažu, dar vienas keleivis po operacijos ir vairuotojas. Man labiausiai pikta dėl sprendimo palikti keleivius likimo valiai, bet direktorius negalėjo priimti kitokio sprendimo, o dispečerei išvis nusispjaut. Juk nuo gedimų niekas neapsaugotas, beje, vairuotojas sakė, kad tokie dalykai su Utenos autobusais atsitinka dažnai. Nes gerų, naujų autobusų, Utena, apskrities centras, neturi. Visi autobusai yra seni, kuriuos jau laikas nurašyti arba atsisakyti tokių tolimų reisų, – piktinasi K. Jakutavičius. Pinigų, sumokėtų už kelionę iki Utenos, vyras sako niekas nepasiūlęs grąžinti. Kadangi iš Vilniaus daugiau reisų į Uteną nebebuvo, uteniškis džiaugiasi atsitiktinumu: vairuotojo dukra, gyvenanti Vilniuje, sutiko parvežti visus tris uteniškius namo.

Paprašytas pakomentuoti situaciją Utenos autobusų parko direktorius Virginijus Treinys neįžvelgė čia jokios bėdos – juk visi kažkokiu būdu sugrįžo namo…

„Druskininkų autobusas grįžta povėliai, ir mes negalime nusiųsti kito paimti keleivių. Vairuotojas

paliko autobusą prie kelio, nes nebuvo kam partempti, mes jį parsitempėme tik po kelių dienų. Kiek žinau, keleivius parvežė vairuotojo dukra“, – sakė įmonės vadovas.

Paklaustas, ar tiesa, jos sulaukęs skambučio nepasiūlė jokio sprendimo, kaip padėti keleiviams, direktorius aiškino, kad kelio juk nesuremontuos. Jau buvęs vakaras, o parkas prieš šventes (Joninių išvakarėse-Red. past.) dirbo trumpiau. Dienos metu kitais maršrutais vykstančius keleivius paima kitų parkų pro šalį važiuojantys autobusai. Kai kada Utenos autobusų parkas siunčia ir savo autobusą.

Teiraujuosi įmonės vadovo, ar vidury miškų sugedus autobusui, juo važiuojantiems vaikams žiemą ar rudenį taip pat tektų vieniems keliauti namo, nes baigėsi autobusų parko darbo laikas? Direktorius patikina, kad kiekvienas atvejis skirtingas ir tvirtina, kad didžiausia atsakomybė šiuo atveju tenka vairuotojui. „Vairuotojas vietoj sprendžia tuo dalykus, mes per atstumą nepareguliuosime, ką daryti. Tarkim, vieną kartą sugedo autobusas už Molėtų, siuntėme kitą. Bendradarbiavimo praktikos su aplinkiniais parkais nėra. Mums pigiau gaunasi siųsti savo autobusą, negu prašyti kito parko paslaugos už kosmines kainas. Visi susiplanavę savo maršrutus, neturi rezervo. Jeigu Rokiškio autobusas atvažiuoja iki mūsų ir sugenda, galim suteikti smulkų remontą.

 

Neginu mūsų autobusų jie seni, surūdiję, baisūs, ir važiuojam kad važiuojam, bet kai žmonės skundžiasi, atrodo, kad juos išleido didžiausioje Sacharos dykumoje. Juk aplinkui civilizacija, gal pilnatis, kad žmonės skundžiasi ir tokie pikti? – svarsto N. Treinys.

Įmonės vadovas tvirtina, kad autobusai genda nedažnai, bet kiti žmonės supratingesni. Šį mėnesį panašių atvejų nebuvę.

Kitaip tariant, kai šilta – žmogus pats sprendžia problemas, kai šalta – gal ir paslaugos teikėjai padės.

Priminsime, įmonė per metus perveža per 120 tūkst. keleivių, parkas turi 37 autobusus, kai kurie – senesni nei 30 metų.

dsc_0113

1348 Iš viso matė 2 Šiandien peržiūrėjo

Comments (3)

  1. Anonimas sako:

    Nu pipiec…dar taip skaniai nebuvau juokęsis.
    Ir dar toks atsakingas žmogus- „direktorius“ ne už grotų? dar laisvėje?

  2. Kazys sako:

    Cia aplamai pasityciojimas is zmoniu ir dar invalydu ,ponas direktorius net nesiteike atsiprasyti ,ar nors pinigus grazinti uz tokia kelione,ir aplamai laikas pagalvoti kad gal turetu uzleisti vieta kitam kuris tokioja situacijoja susitvarkytu,ir poniai dispeceriai ,kuri rupinasi autobusu marsrutais ,irgi reiketu pagalvoti apie savo darba ,idomu ka butu dare jie su direktoriumi atsidure tokioja situacijoja ,budami paprasti keleiviai ,uz rankyciu ir pestute i namucius dar noriu padekoti vairuotojui ,kuris vistik surado iseiti kaip parvesti keleivius ir vairuotojo dukrai su zentu ,tikrai didelis aciu nes jie parveze iki pat namu kur gyvename,aciu jums nuosirdus ,nes jau buvo velyvas laikas o dar reikejo gristi i Vilniu,nes rytoj i darba ,o cia vietoja poilsio kelione,butu buve labai grazu kad taip butu pasielges direktorius,ir atsiuntes savo tarnybine masina ,cia gana didele diskusija ,bet jai taip darosi Utenoja apskrities centre tai truksta zodziu.

  3. Ramūnas sako:

    Von tokį Traną. t.y Treinį iš užimamų pareigų, jei puvėko vairuotojas turi prašyti šeimos narių pagalbos parvežant parko keleivius.
    Iš kojos per šikinę ir VON !!!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.