.
Kristina Sakaitė
Praėjusį savaitgalį Mažeikių rajone vykusiame Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato IV etape uteniškiai Mantas Kutka ir Mindaugas Vijeikis SG-2 klasėje buvo nepralenkiami ir užėmė pirmą vietą. Su Peugeot 306 lenktyniaujantys sportininkai šiuo metu pirmauja ir bendroje čempionato įskaitoje, o rugsėjo 8–9 dienomis Elektrėnuose kovos dėl čempionų titulo. „Tikimės išlaikyti užimamas pozicijas, – „Utenos apskrities žinioms“ sakė paskutiniam etapui besiruošiantys M. Kutka ir M. Vijeikis. – Svarbu technikos paruošimas, tačiau pagrindinis dalykas yra psichologija – kaip susitvarkyti su įtampa, jauduliu, kad padaręs klaidą iškart nepadarytum antros. Net startuojant pasitaiko kvailų dalykų, pvz., būni pamiršęs įjungti bėgį arba variklis užgęsta prie starto linijos“. Uteniškiai ne naujokai įvairiose lenktynėse, tačiau tokios sudėties ekipažas – dar naujas. Jų atstovaujamoje klasėje varžovų skaičius gausiausias ir viską lemia sekundės, tačiau lenktynių dalyviai sako jau suradę bendrą kalbą. „Šturmanas prieš varžybas susipažindamas su trasa pasidaro planą, reikiamu momentu turi perskaityti vairuotojui, kas jo laukia už posūkio ar kalniuko, todėl susikalbėjimas labai svarbu. Tas pasiekiama tik bendru darbu, kartu važiuojant“, – sako pirmą sezoną kartu važiuojantys lenktynininkas M. Kutka ir šturmanas M. Vijeikis. Į automobilių sportą skirtingų kartų pašnekovai „įriedėjo“ skirtingais takais. Daugiau vairavimo patirties turintis Mindaugas Vijeikis sako, kad pramogaudamas pamėgo važinėtis keturračiu. Vieną snieguotą ir šaltą žiemą persėdo į džipą. Susirado bendraminčių, su kuriais dalyvaudavo Purvo lenktynėse. Jose purvo užteko, bet trūko greičio, todėl Mindaugas dar kartą pakeitė transporto priemonę – su greitesniu džipu pradėjo dalyvauti ralio reiduose ir iki šiol lenktyniauja Lietuvos čempionatuose bei skina prizines vietas. Šiuo metu jaukinasi naują mašiną. Perspektyviu sportininku jau vadinamo 17-mečio Manto Kutkos pradžia su transporto technika kitokia – automobilį valdyti išmoko kai kojomis pasiekė pedalus. Tuomet sėdėjo šalia tėčio ir buvo 7-erių. Adolfo Šapokos gimnazijos būsimas vienuoliktokas vairuotojo įgūdžius demonstruoja tik greičio ruožuose, nes vairuotojo pažymėjimo dar neturi. „Pervažiuojant į kitus greičio ruožus , apsikeičiame vietomis su šturmanu, tuomet jis tampa vairuotoju, o aš sėdžiu šalia“, – paaiškina Mantas. Greičio ruožuose beveik 200 km / h greitį kartais pasiekiantys lenktynininkai sako, kad varžybos drausmina ir skatina atidžiau elgtis kelyje. „Adrenalino pertekliaus po lenktynių nebelieka, todėl nėra jokio noro demonstruoti savo sugebėjimų važiuojant per kokį miestelį. Varžybose labai griežtos taisyklės, už pažeidimus gresia piniginės baudos, todėl po ralio tiesiog „užsiprogramuoji“ – išriedėjęs į gatvę stebi spidometrą ir, vos pasiekęs 50 km / h, spaudi stabdį, kad tik nepažeistum kelių eismo taisyklių“, – juokiasi M. Vijeikis.
Visą straipsnį skaitykite laikraštyje „Utenos apskritites žinios“.
Ralistas Mantas Kutka / Kristinos Sakaitės nuotrauka
Uteniškių ekipažas geriausias savo klasėje / A. Kutkos ir M. Vijeikio asmeninuio albumo nuotraukos
Po pergalingo etapo Mažeikiuose – M. Vijeikis ir M. Kutka
Mantas su tėčiu Nerijum Kutka ralio reide
Uteniškių palaikymo komanda
Mantas su tėčiu Nerijum Kutka ralio reide
Ta mergaitė kur rašė straipsni žino kad ralis buvo ne Mažeikiuose o Viekšniuose?
O kai vyksta Winteris reiktų rašyti vyko Biliakiemi,Kvykliuos,Tauragnuos…??? Bet kažkodėl rašo ir sako Utenoje.Daug kam net besidominčiam raliu Viekšnių geografinė padėtis nežinoma.