Home » Gallery » Verslas » Andrius Keras: „Utena – puiki niša pramogų verslui“

Andrius Keras: „Utena – puiki niša pramogų verslui“

Andrius Keras: „Utena – puiki niša pramogų verslui“

.

 

Rasa MILERYTĖ

Utenoje atsiranda vis daugiau pasaulyje pamėgtų pramogų: vyksta protmūšiai, veikia galvosūkių kambarys, o prieš keletą savaičių duris atvėrė ir virtualios realybės kambarys, kokių Lietuvoje kol kas yra tiek, kad užtektų rankų pirštų jiems suskaičiuoti. Smėlio gatvėje į virtualią realybę pasinerti kviečiantis Andrius Keras sako, kad tai puikus būdas pamatyti pasaulį išvengiant daug laiko ir finansų atimančių kelionių, o įspūdžių, patirtų čia, net negalėtų su kažkuo palyginti. Utena – nedidelis miestas, tad čia kurti verslą rizikinga, ypač tokį, kurio teikiamos paslaugos orientuotos į jaunimo poreikius. Andrius Keras sutinka, kad idėja buvo rizikinga, bet kol kas, pasak jo, viltys pasiteisina. Kaip kilo idėja pristatyti Lietuvoje dar tokį naują dalyką? „Nežinau, – nusijuokia verslininkas. – Pamačiau internete ir net nebandęs sugalvojau daryti. Labai smagiai atrodė: žmonės griūna, virsta, išsigąsta, juokiasi, aš toks linksmas žmogus, mėgstu, kai kiti juokiasi, tai taip ir gavosi mano verslas. Spontaniškai. Mėgstu riziką. Kol neįsigijau reikalingos technikos, pats nė neišbandžiau virtualios realybės.“ Virtualios realybės kambaryje žmogui uždedami tam tikri akiniai, kompiuteryje įjungiamas žaidimas, ir kambario sienos išnyksta, o prieš akis atsiveria labai tikroviški žaidimo vaizdai. Investicijų į tokį verslą reikėjo nei daug, nei mažai – maždaug 6000 eurų. Vyras, pamatęs, kad namie turimi kompiuteriai virtualios realybės žaidimams per silpni, suprato, kad investicijų reikės didesnių nei tikėjosi. Lėšų pareikalavo ir patalpų remontas, ir žaidimai, galintys kainuoti 100 eurų ir daugiau. Taip pat teko investuoti ir į šiokį tokį patalpų remontą. Nuo sumanymo iki patalpų įrengimo praėjo itin trumpas laiko tarpas: viso labo trys savaitės. Tiesa, atidarymo skelbti A. Keras neskubėjo – sako nemėgstąs, kai kažkas neišbaigta, tad savo siūlomą pramogą stengėsi kuo labiau ištobulinti. Optimizmo nestokojantis verslininkas tikisi, kad visos išlaidos atsipirks per metus. „O jei neužteks metų, tikrai nenuliūsiu ir nemesiu verslo“, – įsitikinęs pašnekovas. Šiuo metu virtualios realybės kambaryje galima pasirinkti iš 20 žaidimų: nuo ramaus pasiplaukiojimo vandenyno gelmėse iki ekstremalaus skrydžio linksmaisiais kalneliais, nuo edukacinės kelionės į muziejų iki žiemos sporto. „Man kol kas reikia tokių žaidimų, kad būtų ganėtinai greiti, po 3–4 minutes, ir kad galėtų žaidėjai keistis, nes dažniausiai ateina ne po vieną, o kompanija. Vienam brangoka būtų 20 eurų, o kai šeši ateina už 20 eurų pažaisti, tai gaunasi po visai nedaug“, – pasakoja A. Keras. img_0009 Su virtualios realybės akinių pagalba galima persikelti į itin tikrovišką žaidimo pasaulį / Rasos Milerytės nuotraukos

   Visgi vyras neslepia, kad kol kas ne viskas einasi kaip iš pypkės: lankytojų dar nėra tiek daug, kiek norėtųsi. „Yra klientų, jų daugėja, bet dar yra, kur tobulėt. Klientai ne kiekvieną dieną ateina. Labiausiai savaitgaliai užimti būna. Žmonės ateina čia papramogauti, pvz., gimtadienio proga. Atšvenčiu po tris keturis gimtadienius per dieną.“ Iškyla ir techninių kliūčių – kol kas A. Keras negali įjungti vieno iš dviejų kompiuterių, bet tą turėtų sutvarkyti specialistas. Manoma, kad virtualios realybės kambariai ir panašios interaktyvios pramogos skirtos jaunesnio amžiaus žmonėms, labiausiai – vaikams, tačiau A. Keras tikina, kad žmonės ima suprasti, jog tai gali būti smagu nepriklausomai nuo amžiaus: „Vienas žmogus šventė čia 59-ąjį gimtadienį. Atsivedė draugų, tarp jų buvo močiutė 80-ties metų. Ne visi suaugę gali linksmaisiais kalneliais pravažiuoti be emocijų, o ta močiutė be jokių emocijų, šaltu veidu, bet taip patiko, kad prašė pakartot, – dalijasi patirtimi pašnekovas. – O vaikučiai labai stiprūs ant šitų žaidimų, nes kompiuterinė karta. Kartais net atrodo, kad nepatinka, bet nuimu akinius, paklausiu, ar patiko, linksi galva. Jie drąsūs. Suaugusieji turi daugiau baimių, todėl patiria stipresnį poveikį nei šešiamečiai ar septynmečiai. Apie 50 proc. vaikų reaguoja ne taip jautriai, o iš suaugusiųjų 90 procentų labai didelį efektą patiria.“ Puse lūpų pašnekovas užsimena turįs minčių plėsti verslą, ir nors nekonkretizuoja, kas tai per idėjos, atskleidžia, jog irgi bus susiję su pramogomis. „Utenoje palyginus su Anykščiais visko dar labai mažai. Kiek jie žmonių pritraukia, o kiek mes. Paskutiniu metu pastebėjau, kad tie patys bernvakariai: visi važiuoja į Vilnių, o jei taip toli nenori, tai į Anykščius, nes ten daugiau pramogų. Pas mus nėra, ką veikti, nėra pasirinkimo. Taigi tai yra puiki niša“, – užbaigia pokalbį į verslo vandenis nerti pasiruošęs Andrius Keras. img_0019 img_0012

img_0003

 

2143 Iš viso matė 1 Šiandien peržiūrėjo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.