Home » Sportas » Žiemos ralis Utenoje: lygiosios absoliučioje įskaitoje ir uteniškio nesėkmė

Žiemos ralis Utenoje: lygiosios absoliučioje įskaitoje ir uteniškio nesėkmė

Žiemos ralis Utenoje: lygiosios absoliučioje įskaitoje ir uteniškio nesėkmė

.

.

Paulius VĖJALIS

Savaitgalį Utenos ir Molėtų rajonuose vyko kasmetinis, pirmuoju metų festivaliu vadinamas žiemos ralis„Winter rally“. Kaip visada, gausybę sportinių ir įvairiausių žiemos pramogų žiūrovams suteikiantis renginys šį kartą pažėrė dar daugiau netikėtumų. Šeštadienį ryte automobilių sporto gerbėjus pirmiausiai maloniai nustebino greičio ruožuose telkšojusias balas per naktį pakeitęs gausus sniegas, o pavakare visus dar labiau aikčioti vertė finiše precedento neturintį rezultatą pademonstravę lenktynininkai.

Sausio 27 d., neišsigandę kurį laiką vėlyvą rudenį priminusių orų, prie „Winter rally“ starto linijos stojo 27 ekipažai. Jiems organizatoriai paruošė 198,58 kilometrų ilgio trasą, iš kurių beveik 83 km sudarė 7 greičio ruožai. Pirmajame GF Autolizingas“ (Vilkablauzdės) greičio ruože geriausią tempą pademonstravo uteniškio Martyno Samsono ir Mndaugo Varžos ekipažas. Raudoną BMW X3 vairavę sportininkai beveik 14 km šlapio sniego ir ledo sluoksniu padengtą trasą įveikė 10,40 s greičiau, nei po metų pertraukos į ralį grįžęs Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko duetas su Mitsubishi Lancer Evo IX automobiliu. Trečias, greičiausias šiame ruože, buvo 14,70 sekundžių lyderiui pralaimėjęs Benedikto Vanago ir Mindaugo Čepulio ekipažas su Škoda Fabia R5. Ketvirtas – į kiek senesnės modifikacijos „Mitsubishi“ šiame sezone persėdęs Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko duetas, penktas – penevėžiečio Giedriaus Notkaus ir telšiškio Daliaus Strižano tandemas.

Šios, pakankamai neilgos ir įprastai sportininkų apšilimui skiriamos lenktynių dalies dėl avarijų neįveikė Giedriaus Firanto ir Manto Valiulio, Lino Vaškio ir Lauryno Paškevičiaus bei Aro ir Arvydo Kalėdų ekipažai. Laimei, sportininkų avarijos nepasirodė itin rimtos, o du pastarieji tęsė varžybas po serviso.

Per naktį iškritęs sniegas kiek pakoregavo lenktynininkų greitį

Iškart po pirmojo greičio ruožo į servisą užsukę sportininkai akcentavo pasikeitusias oro sąlygas. Pasak jų, šlapio sniego sluoksnis kiek apsunkino sukibimą ir bent kurį laiką greičio ruožus jiems teko įveikti kiek mažesniu greičiu. Servise sportininkai taip pat teigė nenorintys rizikuoti ir neketinantys spausti akseleratoriaus pedalo iki dugno nuo pat pirmųjų ralio kilometrų.

Per trumpą poilsio akimirką žurnalistų pakalbintas B. Vanagas išreiškė viltį, kad vėlesniuose ruožuose trasos danga taps tvirtesnė ir lenktynių vaizdas bus visiškai kitoks. Tuo tarpu uteniškio M. Samsono šturmanas M. Varža per trumpą pertrauką ekipažo vardu išreiškė viltį sėkmingai finišuoti ir pažadėjo dar žymiau padidinti tempą po pietų.

Ilgą laiką ralyje nepavejamu buvo M. Samsonas

Iškart po vadinamojo lenktynių prologo į priekį išsiveržęs uteniškis M. Samsonas efektingai lėkė lydimas gausiai jį palaikiusių žiūrovų ovacijų. Antrame greičio ruože jo ir M. Varžos ekipažas net 21,70 sekundės buvo greitesni už B. Vanago ir M. Čepulio duetą, kai pastarieji penktoje vietoje ruožą baigusius G. Notkų ir D. Strižaną lenkė kiek daugiau nei septyniomis sekundėmis. Trečiajame, Molėtų rajone vykusiame greičio ruože vėl 16,70 sekundės už artimiausią varžovą greitesnis buvo raudonąjį BMW pilotavęs uteniškis, o po 4-ojo išbandymo trasoje jo persvara prieš B. Vanagą jau siekė trisdešimt devynias sekundes. Bendroje lenktynių įskaitoje šalia kiek galingesnę techniką vairavusių pirmojo penketuko sportininkų įsitaisė būrys viena ašimi varomus lenktyninius automobilius pilotavusių ekipažų.

Per remontui skirtą pertrauką šalia Utenos daugiafunkcio sporto centro įsikūrusioje serviso zonoje kalbinti lenktynininkai teigė jau neturį vilčių pavyti įspūdingu greičiu skriejančio aukštaičio. Jų teigimu, M. Samsono bolidas trasose tiesiog skriejo ir sportininkams gali belikti tik pripažinti vietinio herojaus pergalę.

m-samsono-skrydis

M. Samsono skrydis / Pauliaus Vėjalio nuotraukos 

Prisiminkime lenktynininkų kalbas apie atsargumą įveikiant pirmuosius ralio kilometrus. Kaip paaiškėjo vėliau, didesnis ryžtas spausti akseleratoriaus pedalą nuo pat ryto vienam ekipažų galėjo kainuoti pergalę bendroje „Winter rally“ įskaitoje.

5-ajame greičio ruože, iš varžybų dėl akseleratoriaus gedimo pasitraukė beveik neįveikiamą persvarą turėjęs M. Samsono ir M. Varžos duetas, dėl ko tiesiausias kelias į pergalę atsivėrė visai neseniai Pietų Amerikos dykumas į lietuviškas ralio trasas iškeitusiam B. Vanagui. Šis aukštaitiškų šaknų taip pat turintis lenktynininkas prieš lemiamą 7-ajį greičio ruožą artimiausius persekiotojus – G. Notkų ir D. Strižaną lenkė 7,60 sekundės.

Tokia lyderio persvara iš pirmo žvilgsnio galėjo pasirodyti daugiau nei pakankama. Tačiau lenktynininkams įveikiant paskutinį11,30 km ilgio ruožą, nutiko tai, ko per visą istoriją Lietuvos ralio čempionato etapuose nėra buvę. Lemiamu momentu tempą itin padidinęs G. Notkus šioje distancijoje iš lyderio atkirpo 7,60 sekundės ir ekipažų laikai bendroje įskaitoje tapo absoliučiai identiški – 48 min. 17,10 s. Kaip žinia, lygiųjų lenktynėse būti negali, ralio organizatoriai oficialiai paskelbė, jog pagal varžybų reglamentą ekipažams finiše užfiksavus vienodą laiką, nugalėtoju skelbiamas pirmajame greičio ruože aukštesniąją vietą užėmęs ekipažas. Kadangi ankstų šeštadienio rytą B. Vanago pirmajame greičio ruože finišavo trečias, o G. Notkus tenkinosi 5-ąja vieta, 2018 m. „Winter rally“ nugalėtojais tapo B. Vanago ir pirmą kartą su juo važiavusio šturmano M. Čepulio duetas.

Trečioji vieta bendroje pirmojo Lietuvos automobilių ralio čempionato įskaitoje atiteko Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažui. Ketvirti ralį baigė V. Švedas ir Ž. Sakalauskas, o tarp dvejais ratais varomų automobilių aukščiausią vietą bendroje įskaitoje užėmė penkti finišavę Jonas Pipiras ir Aisvydas Paliukėnas su Ford Fiesta automobiliu. Tarp itin negausiai šiame žiemos ralyje startavusių svečių iš užsienio geriausiai pasirodė lenkų M. Zapalos ir W. Gwiazdos ekipažas su Ford Fiesta R5 automobiliu.

Ralį iš viso baigė 15 ekipažų. Likusiems dalyviams lenktynių nepavyko baigti dėl avarijų ar gedimų. Antrasis LRČ etapas įvyks vasarą birželio 15–16 dienomis Kelmės apylinkėse.

v-svedo-ir-z-sakalausko-ekipazas-1gr v-pozerinio-skrydis

i-rali-ir-fotografuoti-ir-suni-vedzioti

per-plauka-nuo-pirmojo-pakylos-laiptelio-like-g-notkus-su-d-strizanu pakeliui-link-pergales-b-vanagas-ir-m-cepulis-paskutiniajame-ruoze dsc_3565

img_3974

vpp_3532

Varžybų nugalėtojai / Organizatorių nuotrauka

891 Iš viso matė 1 Šiandien peržiūrėjo

Comments (1)

  1. Jeronimas sako:

    Jeigu Vanagas nebūtų laimėjęs,tai ir nebūtų užsiminta apie“aukštaitiškas šaknis“.JO

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.