Home » Pro dienų prizmę » Gal ir sukčiai turi sukaupę duomenų bazę?

Gal ir sukčiai turi sukaupę duomenų bazę?

Gal ir sukčiai turi sukaupę duomenų bazę?

Vytautas BAGDONAS

Spalio 31-osios rytmetį į mano asmeninį telefoną paskambinęs ir vieno banko pareigūnu prisistatęs, konkrečias pareigas įvardijęs, konkretų vardą bei pavardę ištaręs asmuo pradėjo teirautis, ar aš nesu kam nors davęs pasinaudoti internetinės bankininkystės duomenų, ar nesu pametęs kodų kortelės? Esą, ką tiktai jie (banko darbuotojai) sustabdė neteisėtą pinigų pervedimo operaciją, nes iš mano sąskaitos į kažkokio piliečio ( nurodė vardą ir pavardę) buvo bandoma pervesti 1200 eurų. Skambinusį pilietį patikinau, kad jokių duomenų niekam nesu davęs, visos banko kortelės patikimai saugomos, į svetimas rankas negali pakliūti. O tasai bankininku prisistatęs žmogus primygtinai reikalauja pasižiūrėti ir įsitikinti, ar tikrai kodų kortelės bei kiti banko operacijoms atlikti dalykai yra vietoje. Jau iš pat pokalbio pradžios suabejojau, kad skambinęs pilietis yra banko pareigūnas, tačiau su juo bendravau, atsakinėjau į klausimus, norėdamas įsitikinti, kaip viskas tęsis toliau. O abejonės kilo pirmiausia dėl nurodytos pinigų sumos, kuri neva neteisėtai ketinta pervesti į kito žmogaus sąskaitą. Paprasčiausiai, mano asmeninėje sąskaitoje buvo kur kas mažesnė pinigų suma, nei ta, kurią norėta pervesti. Juk bankininkai puikiausiai žinotų, kiek kokioje sąskaitoje yra lėšų ir, reikalui esant, gali prisijungti, pasitikslinti, pasižiūrėti. Supratęs, kad tikrai turiu reikalų su apgaviku ir kad toliau bus prašoma nurodyti kodus, prisijungimo slaptažodžius ir pan. , sumelavau, jog dabar esu išvykęs. Tuomet skambintojas mandagiai atsisveikino, prasitaręs, jog banko konsultantas vėl man paskambins 14 valandą, tai yra tuomet, kai jau būsiu grįžęs į namus…

Žurnalistinio smalsumo vedinas, tuoj pat po šio pokalbio, paskambinau į savo banką ir pasidomėjau, su kuo galėjau kalbėtis piniginiais reikalais–su apgaviku ar tikru banko darbuotoju. Pasirodo, buvau visiškai teisus, suabejojęs, kad skambinęs pilietis yra banko atstovas. Tai būta apsukraus sukčiaus. Kaip patikino tikroji banko darbuotoja, dėl jokių finansinių operacijų bankininkai neskambina savo klientams telefonu ir nesprendžia panašių klausimų. Jeigu pasitaiko kokių nors netikslumų, neaiškumų, iškyla abejonių, finansinės operacijos iš viso neatliekamos, bankai turi visas galimybes, reikalui esant, bankų korteles su kodais, slaptažodžiais užblokuoti ir pan. Jeigu bankui prireikia su klientu susisiekti, naudojamas bendrasis keturių ženklų telefonas, niekas neskambina kokiais nors mobiliuaisiais telefonais ir t.t. Baigdama pokalbį banko darbuotoja dar kartą pabrėžė, kad jokiu būdu niekam negalima atskeisti prisijungimo prie internetinės bankininkystės kodų, slaptažodžių, banko kortelių PIN kodų bei kitokių duomenų, kurie apgavikams yra puikus masalas išvilioti iš patiklių tautiečių ir paskui ištuštinti jų sąskaitas…

Žinoma, tądien nei 14-tą, nei kitą valandą tariamo bankininko skambučio jau nesulaukiau.

Bet štai, lapkričio 11-osios popietę vėl mano mobiliojo telefono ekrane pasirodė toks pat numeris, kuriuo buvo skambinta ir paskutiniąją spalio dieną. Vėl mandagus balsas pasiteiravo, ar tikrai kalba su gerbiamu ponu Vytautu. Ir vėl skambintojas prisistatė esąs banko darbuotojas, tiktai šį kartą jo vardas ir pavardė buvo kitokie. Ir vėl telefono ragelyje pasigirdo ta pati maldelė, esą, banko darbuotojai užkirto kelią neteisėtai finansinei operacijai, nes iš mano banko sąskaitos norėta pervesti 650 eurų į piliečio ( buvo pasakytas vardas ir pavardė, tiktai kitokie, nei buvo įvardyta spalio 31-ąją) sąskaitą. Mandagusis „bankininkas“ vėl pasidomėjo, ar kas nors nepasinaudojo mano elektroninės bankininkystės duomenimis, ar aš patikimai tuos duomenis saugau?

Nebeiškenčiau nesusijuokęs ir nepasiteiravęs, ar kalėjime jau nebėra kuo užsiimti, kaip tiktai apsimetinėti bankininkais ir apgaudinėti žmones? Ir tuoj pat pokalbis nutrūko, telefonas buvo išjungtas, o vėliau, bandant paskambinti tuo numeriu, ragelyje vis pasigirsdavo atsakymas : „sujungimas negalimas“…

Savaime suprantama, turėjau reikalų tikrai su kokiu nors nusikalstamo pasaulio atstovu, juk doras pilietis meapsimes bankininku ir neskambinės, neužkalbinės „dantų“ ir savo gražbyliavimu nesistengs sužinoti duomenų, kuriuos reikia laikyti paslaptyje.

Kad visokio plauko sukčių, apsišaukėlių, apgavikų išmonė yra beribė, kad piliečiams mulkinti pasitelkiama vis išmanesni būdai, sugalvojama visokiausių priemonių, jau nieko nebestebina. Tačiau stebina, iš kur „žulikai“ gauna reikiamą informaciją, atitinkamus duomenis apie privačius asmenis? Juk ir šitais papasakotais „Utenos apskrities žinių“ skaitytojams atvejais. Skambinęs pilietis iš kažkur sužinojo mano vardą, mobilaus telefono numerį, ir kas keisčiausia, kokio banko klientas esu. Juk šalyje veikia ne mažiau kaip penki bankai, o gal jų yra net ir daugiau. Betgi konkreti kalba ėjo apie tą banką, kurio paslaugomis naudojuosi. Tad, kas gali paneigti, kad sukčiams nenuteka iš atitinkamų įstaigų, organizacijų juos dominanti informacija, ar piktadariai nekaupia apie šalies piliečius savo duomenų bazės?

Reklama

Pastebėjote, kad Jūsų iPhone 6 ar kito Apple modelio telefonas veikia nebe taip kaip anksčiau? Kreipkitės į Mano-phone telefonų taisyklą!

1039 Iš viso matė 1 Šiandien peržiūrėjo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.