Home » Pozicija » Akcijų sūkuryje

Akcijų sūkuryje

Akcijų sūkuryje

Stepas EITMINAVIČIUS

Prekybos centrai – vieta, su kuria susipažįsta beveik visi. Buvimas juose – gana įdomus laikas dėl daugelio priežasčių. Viena iš jų – įvairios akcijos. Kaip jaučiamės pasinaudodami jomis, ką mąstome apie tiesioginį ar netiesioginį skatinimą kuo daugiau vartoti, kuo daugiau pirkti? Iš pokalbių, iš replikų, iš stebėjimų jaučiu bene tris svarbiausias žmonių grupes, tris požiūrius. Mėginu nuomones kiek įmanoma tiksliau atkurti.

Dažnai kalbama taip: „O aš, žinoma, visada pirmiausiai ir pasinaudoju akcijomis. O kodėl nepasinaudoti? Žiūrėkite: parduotuvėje „Lidl“ nusipirkau bulvių, mokėdama 11 centų už kilogramą, vėliau – svogūnų, kurie tuo metu kainavo po 14 centų. Visai netoli esančiuose prekybos centruose kainos beprotiškos: 49,33 centai. Va ir suskaičiuoju, kiek sutaupau. Pasakysiu atvirai: aš užsirašau, kiek tokiu būdu susitaupau. Ir piniginei geriau, ir man pačiai smagiau, kad nesėdėjau rankų sudėjusi. Esu senjorė, tai turėdama laiko apeinu daugumą tų centrų. Tiesa, jau prieš iškeliaudama žinau, kas kiek atpigo, tačiau vis vien pasitikrinu.“

violetos1-doc

Kita nuomonė tokia: „Mane visokiausi jų bukletai, lankstinukai, žurnalai (net nežinau, kaip pavadinti) tiesiog nervina. Primeta į pašto dėžutę, tai dažniausiai nepasižiūriu. Koks geras popierius… Tai kodėl taip netaupo? Man labai nesmagūs jų visokiausi šūkiai, neva mumis labai rūpinasi, neva stengiasi tik dėl mūsų gerovės. Štai kaip būna: prekė staiga atpinga taip, kad net stebiesi: tai kaip tuomet ir jiems lieka pinigų… Galvoju taip: kiek anksčiau kainas turėjo pakelti, jeigu taip smarkiai sumažina… Nervina žodis „tik“. Tik pas mus, tik 5.99, tik šiandien, tik šios akcijos metu… Bet, kad ir kiek tai būtų nemalonu, perku pigesnes prekes, nes uždirbame nedaug.“

Dalies pirkėjų požiūrį apibendrinčiau taip: „Maistui pinigų užtenka, tačiau daug ką užsiauginame patys, kaime nusiperkame mėsos. Rūpinamės ne kaina, o kokybe. Ar perkame nepažiūrėdami, kiek kainuoja? Pasižiūrime, tačiau mažai atsižvelgiame į akcijas, mat paprastai įsigyjame tas pačias prekes.“

Turbūt požiūrių yra ir daugiau, tačiau jaučiu šiuos tris. Aš pats dažnai galvoju ir apie kitus dalykus: kaip laviruojama, kaip pajaučiama, kada kokią prekę atpiginti, ar prekybos centrai tarpusavyje pasiderina savo planus, kokia iš tikrųjų yra maisto prekių kokybė, kieno patarimai (ekonomistų, psichologų?) būna lemiami. Neretai pamąstau, ką apie tai pasakojame vaikams, paaugliams: kad šitokiu būdu pasireiškia altruistinė samprata ar kad žmogaus prigimtis yra netobula, nes veidmainiaujama, nes stengiamasi apdumti akis? Esu susidūręs su faktais, kai po tokių akcijų antplūdžio žmonės prisiperka visai nereikalingų daiktų arba atsitempia maisto tikrai per daug. Taip šaldytuvai, namai tampa sandėliais. Ką skatina tokios akcijos: pasitenkinimą savimi, jog pigiau nusiperkame, tad mokame gyventi, ar nevisavertiškumą, jog mūsų gyvenimus koreguoja prekybos centrai? Mąstau dar ir apie prieštaravimus tarp parduotuvių asortimento ir gydytojų patarimų – o tai gana liūdnokas šios temos aspektas.

652 Iš viso matė 3 Šiandien peržiūrėjo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.