Home » Gallery » Aktualijos » Ar uteniškiai iš geltonų pazų persės į elektrinius autobusus?

Ar uteniškiai iš geltonų pazų persės į elektrinius autobusus?

Ar uteniškiai iš geltonų pazų persės į elektrinius autobusus?

Kristina SAKAITĖ

Utenos gatvėmis riedantys antikvariniai geltonieji PAZ autobusai taps atrakcija ekskursantams, o praeito šimtmečio relikvijas pakeis „žalieji“ – elektra varomi autobusai. Ar beveik stebuklingai skambanti vizija taps realybe, paaiškės ateinantį rudenį, kai bus skelbiamas viešasis konkursas dėl ekologiško viešojo transporto pirkimo.

Iš nuostolių neišbrendančiam Utenos autobusų parkui nuo gegužės mėnesio pradėjęs vadovauti Vidas Žvinys sako vis dar esąs optimistas, nors įvertindamas dabartinę viešojo transporto bazę, pripažįsta, kad ji „neįsipaišo“ į Utenos kaip pramonės miesto bendrą vaizdą. Po Utenos mikrorajonus ir priemiesčius reisuojančių senienų amžius siekia 41 metus.

Senasis transportas – retro ekskursijoms

„Reikia ne tikėti, kad kažkas pasikeis, o daryti, – paklaustas, ar galima greitai tikėtis realių permainų, sako bendrovės vadovas. – Kai dalyvavau atrankoje į direktoriaus vietą, jau tuomet sakiau – pokyčiai kainuoja. O pokyčių reikia ne tik pertvarkant transporto ūkį. Vien dėl pasenusio šilumos ūkio turime didžiulių išlaidų – už šildymą gruodžio mėn. sumokėjome 1000 Eur. Visa tai – už 160 kv. m. antrame aukšte, persirengimo patalpas kitame pastato gale ir dar kažką. Bet per visą pastato dalį, kuri nenaudojama, išvedžioti radiatoriai… Tokių sričių labai daug“.

Nors senoji technika labai atspari intensyviai eksploatacijai praėjusiais metais 2 autobusai „užgeso“ – vienas tarpmiestinis, kitas važinėjo į priemiesčius. Dabar keleiviai vežiojami 28 autobusais – 5 kursuoja mieste, 15 – priemiestyje, likę – tarpmiestyje ir naudojami užsakomiesiems reisams.

Dėl elektrinių autobusų pirkimo spalio mėnesį bus paskelbtas konkursas ir renkamas partneris, tada paaiškės, ar autobusų parkas yra Savivaldybės vizijos dalis. Numatoma pirkti 4 aplinkai nekenksmingas transporto priemones.

Paskutinius nedidelius autobusus Utenos autobusų parkas įsigijo 2016 m. – du Iveco ir vieną Volkswagen. Dideli tarpmiestiniams ir užsakomiesiems reisams skirti autobusai senesni, „jauniausiam“ – 14 metų.

Kaip sako įmonės vadovas, miestiečių ir keleivių akį džiuginančių autobusų nėra tiek daug. 7 geltonai nudažyti PAZ autobusai – skiriamasis Utenos miesto viešojo transporto ženklas.

Legendinių kelis dešimtmečius tarnaujančių autobusų dar nesirengiama parduoti kaip metalo laužą, jie turi tam tikrą ateitį. „Mano akimis, jie atrodo gana egzotiškai, todėl turime tokių planų iš septynių autobusų du padaryti tinkamus važiuoti, įrengti juose audiosistemą ir nuomoti užsakomosioms reikmėms – tarkim, mokiniai baigę mokyklą galėtų užsakyti ekskursiją tokiu autobusu. Idėja panaudoti atgyvenusią techniką nėra nauja. Tai galėtų būti padaryta paaiškėjus konkurso rezultatams dėl partnerio išrinkimo – tuomet žinosime, ar senieji autobusai dar bus reikalingi priemiesčio maršrutams. Jei aplinkybės klostysis palankiai, planuotume nuo 2020 metų pazus keisti naujesnėmis transporto priemonėmis“, – sakė V. Žvinys.

Mažiausiai keliaujančių – link Minčios

Kaime žmonės nuogąstauja, kad vis sunkiau pasiekti miestą, kai kurie maršrutai – vos kartą per savaitę. Savo ruožtu socialinę misiją vykdantis autobusų parkas skaičiuoja nuostolius. Pernai Utenos r. savivaldybės dotacijos parkui išaugo iki 338 tūkst. Eur, tiesa, tam turėjo įtakos kilęs minimalus atlyginimas ir padidėjusios kuro kainos.

<…>

 

Visą straipsnį skaitykite šeštadienio „ Utenos apskrities žiniose“. 

dsc_0262

Utenos autobusų parko direktorius Vidas Žvinys šalia vieno iš naujesnių autobusų / Kristinos Sakaitės nuotraukos

dsc_0263

Autobusų parko „veteranui“ – 41-eri

dsc_0254

Remonto dirbtuvėse planuojama remontuoti ne tik parko autobusus

dsc_0248 dsc_0247

 

 

 

 

 

1455 Iš viso matė 2 Šiandien peržiūrėjo

Comments 3 komentarai

  1. pastebėjimas parašė:

    Šeštadienį teko važiuoti į Kauną. Nors tą dieną snigo tikrai nedaug, bet autobusų stotyje aikštelės nenuvalytos – nei keleiviams prieiti, nei autobusams privažiuoti.

  2. Stotis parašė:

    Sniego šįmet daug ir jo valymas kainuoja brangiai, bet pagrindinė problemos priežastis yra prieš penkiolika metų pastatyto perono projektas, nes kitose stotyse atvykę autobusai „palenda“ po stogu, o Utenoje -ne.

  3. to Stotis parašė:

    Projektas projektu, dabar jau ne ką tepakeisi, bet reikia žiūrėti realybės ir nebūti apsijaukus prieš miesto svečius, nes šeštadienį žmonės vyko į ralį ir iš jo, o aikštelės tikrai buvo baisios. Dėjome siuntinį į autobusą, tai šis net neįvažiavo į aikštelę. Kas per kosminės išlaidos su kastuvu atvalyti bent jau aikšteles ir priėjimą prie jų?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.