Home » Gallery » Švietimas » Anykščiuose kuriasi mokykla, kurioje nebus nei vadovėlių, nei pratybų

Anykščiuose kuriasi mokykla, kurioje nebus nei vadovėlių, nei pratybų

Anykščiuose kuriasi mokykla, kurioje nebus nei vadovėlių, nei pratybų

Daiva ČEPĖNIENĖ

Grupelė aktyvistų Anykščiuose jau keletą metų gvildena idėją kurti netradicinę mokyklą. Ir panašu, kad artimiausiu metu ta idėja gali materializuotis. Būsimoji mokykla pavadinimą turi jau nuo tada, kai net nebuvo aišku, kur ji įsikurs. Šiuo metu jau yra numatyta ir ugdymo įstaigos vieta, ir patalpos.

Apie Lietuvoje populiarėjančią madą ugdyti vaikus netradiciškai bei kitokio ugdymo privalumus pasikalbėjome su keletu šio projekto Anykščiuose iniciatorių.

Bando pralaužti ledus valstybinėje sistemoje

Prieš kokius 8 metus tie patys aktyvūs žmonės Anykščiuose bandė kurti netradicinio ugdymo vaikų darželį. Vis tik įsteigti privataus darželio nepavyko. Tuomet idėjos autoriai nenuleido rankų ir ėmėsi pokyčių mieste veikiančiame valstybiniame darželyje. Valstybinė sistema, pasak kalbintos Inesos Laurinavičienės, daro didelę įtaką. Valstybinei ugdymo įstaigai keliami tam tikri reikalavimai, todėl po tuo pačius stogu kuriant netradicinę vaikų darželio grupę, jai suteikiama mažai lankstumo. Prieš keletą metų įkurta vaikų darželio grupė Anykščiuose veikia iki šiol. Ir kaip sakė pašnekovė, svarbiausias dalykas, kuo ji skiriasi nuo kitų – į tą darželio grupę vaikai kasdien eina su dideliu noru. Tačiau dabar 10-ties anykštėnų galvose naujas projektas – įkurti netradicinę „Šventosios upės mokyklą“, kurioje ugdymo modelis bus kuriamas remiantis Valdorfo pedagoginėmis idėjomis. „Natūralu, kad žmonėse yra nerimo, baimės – ką gi galės vaikai pasiekti mokydamiesi netradicinėje mokykloje ir tai yra suprantama, nes mes visi savo vaikams norime paties geriausio“, – sakė I. Laurinavičienė. Netradicinės ugdymo įstaigos sumanytojai bendradarbiauja su kitomis Lietuvoje veikiančiomis netradicinės krypties mokyklomis, semiasi patirties, sulaukia bendraminčių palaikymo. „Priimdami sprendimus bendradarbiausime su visa mokyklos bendruomene, nes tai yra labai svarbu. Glaudus bendradarbiavimas su vaikais, jų tėvais leidžia giliau pajausti, suprasti vaiką, jo poreikius“, – tikino pašnekovai.

Balinė vertinimo sistema ugdo baimę“

Vienas iš netradicinės mokyklos Anykščiuose iniciatorių Ramūnas Daugėlavičius teigia, kad tradicinės ugdymo įstaigose veikianti sistema yra pernelyg didelė ir nejudri. Mažesniame kolektyve, kur nedaug mokinių, galima artimiau bendrauti, vaikui skirti daugiau dėmesio. Jam antrina Aušra Baltrūnienė, moters nuomone, bendroji programa, pagal kurią dirba tradicinės mokyklos, atrodo parengta labai gerai. Ten nurodoma, kad svarbus ir patyriminis mokymasis, ir orientavimasis, individualus požiūris į kiekvieną vaiką. Tačiau viso to tradicinės mokyklos tik siekia, o veikiančiose netradicinėse ugdymo įstaigose tai vyksta.

<…>

Visą straipsnį skaitykite trečiadienio „Utenos apskrities žiniose“. 

img_0072

Netradicinės mokyklos kūrimo Anykščiuose iniciatoriai (iš kairės) Ramūnas Daugėlavičius, Inesa Laurinavičienė ir Aušra Baltrūnienė / Daivos Čepėnienės nuotrauka

mokyklos-patalpos_liudiskiu-namas

Netradicinė mokykla įsikurs netoli Elmininkų, senovinėje, renovuotoje, kaimiškoje trobojeMokyklos steigėjų archyvo nuotrauka

mokyklos-patalpos_liudiskiu-namas1

1025 Iš viso matė 1 Šiandien peržiūrėjo

Comments (1)

  1. Anonimas parašė:

    Šių mokyklų yra daug Vokietijoje!
    Mokyklos privalumai – atsižvelgiama į kiekvieno vaiko gabumus, polinkius, mažai vaikų klasėje. Minusai : nuo pirmos iki 8 klasės mokinius moko vienas mokytojas (visus dėstomuosius dalykus), nėra pažymių, dalykai dėstomi projektiniu/ epochaliniu būdu (pav. 2 mėnesius pirmas pasaulinis karas – istoriniu atžvilgiu, geografiniu ir t.t.), vaikai, kurie turi emocinių, koncentracijos….problemų lanko euritmijos pamokas. Mokykla ima mokesčius (pagal tėvų uždarbį), vyresnėse klasėse dėsto dalykiniai mokytojai. Didelis minusas – vaikai turi baigti šią mokyklą, nes jokioje „valstybinėje“ mokykloje jie nesugeba prisitaikyti. Pradėjus studijuoti: matosi didžiulis žinių trūkumas, mokiniai prastai rašo, turi problemų su užsienio kalbomis…..
    Bet ne tai svarbiausia! Svarbu tai – kad vaikai turi didelį pasitikėjimo savimi jausmą, yra žingeidūs ir sugeba ilgesnį laiką atsidėti vienam dalykui! Gabus mokinys, turintis pasitikėjimą savimi visada pasieks tikslą!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.