Home » Gallery » Švietimas » Nuotolinis mokymas: pedagogai kuriasi feisbuko paskyras, o dalis mokinių neturi interneto

Nuotolinis mokymas: pedagogai kuriasi feisbuko paskyras, o dalis mokinių neturi interneto

Nuotolinis mokymas: pedagogai kuriasi feisbuko paskyras, o dalis mokinių neturi interneto

Daiva ČEPĖNIENĖ

Lietuvoje kovo 16 dieną, bandant stabdyti koronaviruso plitimą, duris užvėrė visos mokymosi, neformaliojo ugdymo įstaigos, vaikų darželiai, dienos centrai. Pailginus pavasario atostogas ir perkėlus jas iš balandžio vidurio į kovo 16–27 dieną, vaikai 2 savaitėms išleisti atostogų. Tuo tarpu mokytojams šis laikas tapo iššūkiu, mat jie per tą laiką turėjo pasiruošti darbui nuotoliniu būdu. Vyresnės kartos pedagogai neneigia, kad dauguma jų nemoka naudotis įvairiomis internetinėmis platformomis, nuotolinio bendravimo vaizdu programomis ir tikina, kad iki šiol jomis naudojosi tik minimaliai. Net į aštuntą gyvenimo dešimtį įkopę ir vis dar tebedirbantys mokytojai, padedami jaunesnių kolegų ar artimųjų kuriasi feisbuko paskyras vien tam, kad su mokiniais galėtų susisiekti vaizdo skambučiu ir tokiu būdu vesti pamokas. Dauguma švietimo įstaigų atstovų vieningai tikina, kad ugdymo kokybė, mokinių pasiekimų lygis nebus toks, koks galėtų būti dirbant įprastomis sąlygomis. Nuo kovo 30 dienos Lietuvoje mokyklos pradėjo dirbti nuotoliniu būdu ir tai tęsis iki ekstremalios situacijos Lietuvos Respublikoje pabaigos paskelbimo.

Apie nuotolinio mokymosi organizavimą, perspektyvas Utenos rajono švietimo įstaigose pasikalbėjome su Utenos rajono savivaldybės administracijos Švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėju Romualdu Kraulišu bei kai kurių mokyklų vadovais. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija parengė rekomendacijas nuotolinio mokymo / mokymosi proceso organizavimui, mokytojai buvo įpareigoti surinkti mokinių bei jų tėvų elektroninius adresus, telefonų numerius, atlikti apklausą apie jų turimas ir galimas naudoti informacines priemones nuotoliniam mokymuisi. Atlikta apklausa parodė tikrąją situaciją mūsų šalyje – dalis vaikų neturi galimybės mokytis iš namų. Kai kurie neturi kompiuterių, planšečių ar spausdintuvų ar gyvena vietovėse, kur internetas ir net mobiliojo telefono ryšys nepasiekiamas. Socialiai pažeidžiamų šeimų vaikams, likusiems namuose dėl karantino, netgi šiltas maistas pietums tapo prabanga. Mokytojai taip pat neslepia, kad perkelti mokymo medžiagą į virtualią erdvę sudėtinga.

<…>

Visą straipsnį skaitykite balandžio 1 d. „Utenos apskrities žiniose“.

1062 Iš viso matė 1 Šiandien peržiūrėjo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.