Home » Sportas » 9 patarimai, kaip pradėti bėgti greičiau

9 patarimai, kaip pradėti bėgti greičiau

9 patarimai, kaip pradėti bėgti greičiau

Greitesnis bėgimas atneša itin daug pasitenkinimo ir profesionaliems, ir pradedantiesiems bėgikams. Be to, tai ne tik gerina nuotaiką, didina motyvaciją siekti daugiau, bet ir turi teigiamos įtakos sveikatai apskritai. Nesvarbu, ar norisi pagreitinti savo bėgimą prieš artėjantį maratoną, ar tiesiog padidinti treniruočių efektyvumą – dalinamės devyniais puikiais patarimais, kaip tai padaryti lengviau ir paprasčiau.

1. Apšilimas prieš treniruotę ir atvėsimas po jos

Rekomenduojama kiekvieną bėgimo treniruotę pradėti nuo apšilimo. Tam tiks ėjimas ar lėtas kelių minučių bėgimas. Jis padės išjudinti ir pratempti raumenis, taip paruošiant juos didesnėms apkrovoms bėgimo metu.

Po treniruotės atlikus lengvus tempimo pratimus, bus paprasčiau išvengti pieno rūgšties susikaupimo raumenyse, kas padės sumažinti nemalonius pojūčius, bei patinimą po sporto.

2. Subalansuota mityba

Sportuojant, juolab bėgiojant, reikėtų maitintis kuo sveikiau. Savo maisto racioną rekomenduojama praturtinti šviežiomis daržovėmis ir vaisiais, uogomis. Taip pat, naudinga nepamiršti ir kitų angliavandenių: avižų, pilnagrūdės duonos. Raumenų „statybai“ būtini baltymai. Dauguma profesionalių bėgikų dažnai vartoja žemės riešutų sviestą. Duona, užtepta juo, gali būti nuostabus užkandis prieš arba po bėgimo treniruotės.

Be to, nepamirškite vartoti pakankamai vandens ne tik treniruočių metu, bet ir dienos eigoje.

3. Bėgimas įkalne

Tokio tipo bėgimas efektyviai didina kojų raumenų ištvermę, jėgą. Bėgant įkalne dirba daugiau raumenų grupių, todėl tai yra žymiai naudingiau nei bėgimas plokščiu paviršiumi. Bėgimo takelis leis lengvai sukurti įkalnės efektą ir treniruotis efektyviai nepaliekant savo namų aplinkos. Tai ypač naudinga ir svarbu šiuo laiku, kai epidemiologinė situacija visame pasaulyje itin nestabili.

4. Jėgos treniruočių nauda

Jėgos treniruotės suteiks ištvermės bėgikams. Šiems labiausiai tiks tokie pratimai:

  • pritūpimai;
  • atsispaudimai;
  • įtūpstai;
  • ir, žinoma, plank pratimas.

Šie pratimai efektyviai stiprina ne tik kojų, bet ir kitus raumenis, kurie yra naudojami bėgimo treniruočių metu. Tinkamai juos treniruojant ir stiprinant, laipsniškas bėgimo greičio didinimas – vieni juokai.

5. Poilsio dienos

Dažnai pradėjus bėgioti klaidingai manoma, kad kuo daugiau sportuojama, tuo greičiau bėgama. Tačiau reikia nepamiršti, kad kūnui visuomet reikia poilsio ir atsistatymo, todėl ramių dienų poilsiui praleisti negalima. Specialistai rekomenduoja bent vieną dieną per savaitę leisti savo kūnui pailsėti nuo šios treniruotės.

6. Detalus treniruočių planas

Rekomenduojama atrasti tokį treniruočių planą, kuris turės realistišką bėgimo tikslą, kurį norite pasiekti. Dažnai planai turi nurodytus ne tik bėgimo nuotolius, bet ir kitas programas, kuriomis reikia užsiimti, norint stiprinti kūną ir siekti norimo rezultato.

7. Pozityvus požiūris

Užsiimdami bėgimo treniruotėmis, nepervarkite ir mėgaukitės procesu. Jei tai darysite tinkamai ir su saiku, atsakymai, kaip bėgti greičiau ir tuo mėgautis, ateis patys savaime.

8. Raskite bendraminčių

Siekiant išlaikyti motyvaciją ir tobulėti, rekomenduojama susirasti bendraminčių, prisijungti prie bėgikų grupės. Tokioje aplinkoje visuomet bus, kas bėga greičiau, toliau ir panašiai. Tai palaikys natūralią motyvaciją, sveiką konkurenciją.

9. Tempas

Įvairaus tempo bėgimai didina ištvermę. Pavyzdžiui, bėkite šiek tiek greičiau, nei vidutiniškai tai darote, maždaug 5 minutes, tuomet kelias minutes pabėgiokite laisvai, lėčiau. Vėliau, su laiku ir ištverme didinkite laiką, kai bėgate greičiau.

Kalbėti apie greitesnį bėgimą yra žymiai lengviau, nei tai padaryti. Tačiau laikantis lengvų patarimų ir atliekant viską su profesionalų pagalba, greitis ir ištvermė didės efektyviai. Be to, labai svarbu nepamiršti konsultacijų tiek su profesionaliu treneriu, tiek su savo gydytoju, norint išvengti rizikos sportuoti netaisyklingai ar pasirinkus netinkamą krūvį.

Reklama

343 Iš viso matė 1 Šiandien peržiūrėjo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.