Home » Gallery » Verslas » Metų bosas Martynas Samsonas: „Gali turėti daugybę pinigų ir svajonių, bet be komandos nieko nepadarysi“

Metų bosas Martynas Samsonas: „Gali turėti daugybę pinigų ir svajonių, bet be komandos nieko nepadarysi“

Metų bosas Martynas Samsonas: „Gali turėti daugybę pinigų ir svajonių, bet be komandos nieko nepadarysi“

Kristina SAKAITĖ

Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų Utenos filialo organizuotuose rinkimuoseketvirtą kartą buvo renkamas geriausias Utenos bosas. Iš 23 kandidatų daugiausiai balsų surinko UAB „Samsonas motosport“ vadovas Martynas Samsonas, už kurį balsavo 379 asmenys.

AB „Utenos trikotažas“ vadovas Petras Jašinskas su 195 balsais išrinktas vicebosu. 2021 m. Utenos metų bose paskelbta UAB „Rokiškio pieno gamyba“ vadovė Ligita Trumpaitė-Lumpickienė, kurią palaikė 173 balsuotojai.

2021 m. Utenos metų bosu išrinktas UAB „ Samsonas motosport“ vadovas Martynas Samsonas nuopelnus dalinasi su kolektyvu ir sako, kad be savo darbui atsidavusios komandos būtų sunku pasiekti gerų rezultatų. „Man komanda yra vienas svarbiausių dalykų gyvenime. Gali turėti bet kiek pinigų, svajoti kiek nori, bet be komandos nieko nepadarysi. Be to, mums labai pasisekė, kad galime užsiimti tuo, kas labai patinka.“

Lenktynės trasoje ir gamyboje

Prieš savaitę įmonė persikėlė į naujas patalpas. M. Samsonas sako, kad iki šiol gyvena kraustymosi rūpesčiais ir tikisi, kad per mėnesį pavyks sustyguoti darbus. Planuose – ir naujų produktų gamyba.

Per du dešimtmečius iš automobilių sporto klubo iki gamyklos išaugusi įmonė žinoma automobilių sporto pasaulyje – uteniškiai eksportuoja 98 proc. savo pagaminamos produkcijos. Pavarų dėžės keliauja maždaug į 100 šalių Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Europoje, Azijoje. Sėkmingi finišai pasaulio lenktynių trasose – savotiškas įmonės gaminamos produkcijos įvertinimas, tačiau prieš tai visus produktus gamintojai testuoja patys.

Ralio trasose Lietuvoje ir užsienyje nemažai laiko praleidžiantis Martynas Samsonas prisimindamas verslo pradžią sako, kad iš pradžių detalių prireikė patiems, tik paskui pasiūlė pagaminti kolegoms ir konkurentams. „Visi sportininkai nori laimėti, o norint laimėti, reikia viską daryti gerai. Mes irgi norėjome būti pirmi. Nebuvo taip, kad tiesiog sėdėjome ir sugalvojome: dabar darysime verslą. Veiklą skaičiuojame nuo 1997 m. Tuomet tėtis buvo įkūręs automobilių sporto klubą. Mums reikėjo pasigaminti savo detalių. Buvo keletas žmonių, staklės. Sportavome, dirbome, gaminome savo poreikiams. O rimčiau pradėjome veiklą apie 2000-uosius, kai atsirado minčių daugiau gaminti ir prekiauti. Kelias iki to, ką pasiekėme dabar, buvo labai ilgas, kadangi patys viską kūrėme, bandėme, testavome. Viską darėme iš meilės autosportui. Kaip medžiotojas, kuriam labai patinka ši veikla, kažko prigalvoja, taip ir mes – buvome tokie, kuriems viskas labai įdomu. Iš to įdomumo gerai ir gaunasi“, – pasakojo M. Samsonas.

Klaidos ekstremaliame sporte gali daug kainuoti, kaip ir nekokybiška technika, todėl konstruktoriai nuolat lenktyniauja tobulindami techniką.

M. Samsonas sako, kad pagaminti kokybiškas pavarų dėžes – nesibaigiantis procesas, nes greičiai ir apkrovos didėja. „Ši technika naudojama ekstremaliomis sąlygomis. Sporte apkrovos daug kartų didesnės, negu važiuojant gatvėje. Standartiniai įrengimai neatlaiko to galingumo ir apkrovų, todėl viską turėjome gaminti patys nuo nulio – paruošti medžiagas nuo pirminio iki terminio apdirbimo. Sunkiausia ir buvo išlaikyti aukštą kokybę.

Lenktynėse yra stipri konkurencija, ir jeigu nori laimėti, turi daryti kažką kitaip. Automobiliams greitėjant ir augant technikos galingumams, mes turime irgi eiti koja į koją tobulėdami“, – sako pašnekovas, o prisimindamas pirmuosius gaminius juokauja, kad buvo ir tokių greičių dėžių, į kurias dabar, po tiek metų, gėda žiūrėti. Bet jų neišmetė, saugo kaip muziejinius gamyklos eksponatus.

Pasiekiami klientams

Lenktynininkas ir verslininkas įsitikinęs, kad tik testuodami savo produktus gali objektyviai išsiaiškinti priežastis, jeigu kažkas nepavyksta. „Ne iš visų klientų gali gauti tikslią informaciją, ne visi mėgsta prisipažinti. Būna ir technika paveda, bet tos problemos irgi iš kažkur atsiranda. Jeigu vairuotojas nepataiko į kelią ir nuvažiuoja į šalikelę, geriausia technika nepadės. Reikia ramiai analizuoti tokią informaciją. Mes niekada nemelavome, kilus problemai stengėmės išsiaiškinti ir padėti.“

Veiklos etapas, kol tapo matomi kitiems, o jų produkcija reikalinga, užtruko ne vienerius metus. Anot pašnekovo, šis etapas tęsiasi ir dabar. Įmonėje gaminama apie 30 skirtingų pavarų dėžių, skaičiuojant jų modifikacijas, būtų ir keli šimtai.

Ateityje asortimentą planuoja papildyti gamindami dar dviejų rūšių pavarų dėžes. Neseniai pradėjo gaminti sportinius amortizatorius, anot pašnekovo, tai 100 proc. specifinis gaminys, skirtas tik sportui.

Uteniškių gaminamos pavarų dėžės tinka ne visoms automobilių sporto rūšims, tačiau toms, kurioms gamina (daugiausiai raliui) neoficialiais paskaičiavimais pagal populiarumą pasaulyje yra pirmajame penketuke, šonaslydyje – lyderiai.

„Mūsų draugų ir konkurentų ratas nemažas. Mes nesame pranašesni, bet stengiamės visų pirma išlaikyti kokybę. Kitas svarbus faktorius – geras servisas, turime būti pasiekiami klientams bet kurią minutę. Jeigu jiems kyla klausimų ar prireikia pagalbos, į tai sureaguojame iškart, o ne po kurio laiko“, – svarbiausius faktorius išlikti konkurencingiems vardija įmonės vadovas.

Martynas Samsonas, surinkęs daugiausiai balsų, išrinktas geriausiu 2021 m. Utenos bosu / Panevėžio PPAR archyvo nuotrauka

Eksportas padėjo išvengti sąstingio

Šiais metais įmonei teko pristabdyti investicijas į gamybą ir koncentruotis į persikraustymą. Pasistatę gamyklą iš nuomojamų patalpų UAB „Samsonas motosport“ persikėlė į erdvesnes patalpas. Optimizavus gamybos procesus bus kuriami nauji produktai. Pernai įmonės apyvarta viršijo 3 mln. eurų. Kai kurias veiklas pristabdžiusi pandemija įmonės darbui įtakos neturėjo. Vadovas svarsto, kad platus eksportas padėjo išvengti sąstingio – nors renginiai buvo pristabdyti, žmonės mažiau lenktyniavo, bet automobilius ruošėsi.

Vienas žinomiausių šalies lenktynininkų patvirtina varžybose pasikliaujantis savo gaminama produkcija. „Mūsų konkurentai važiuoja su pasaulinio lygio automobiliais, o mes viską darome patys. Kovojame ir, kai pasiseka, pasipriešiname. Ralis Lietuvoje krepšiniui jau sudaro didelę konkurenciją. Galbūt krepšinis kai kuriais momentais pirmoje vietoje, bet, manau, kad šiais metais autosportas krepšinį Lietuvoje šiek tiek nurungė.“

Paklaustas, ar įsivaizduoja save kitoje, nesusijusioje su automobiliais, verslo srityje, 45 žmonių kolektyvui vadovaujantis Martynas Samsonas sako, kad jeigu galėtų rinktis, tai nieko nekeistų.

„Būna tokių situacijų, kad nepasirinksi. Jeigu reikėtų gaminti kažką kitą, pavyzdžiui, ginklus, gamintum, tačiau didelis privalumas, kad radome savo nišą ir galime daryti, kas mums labai patinka. Mūsų komandos vaikinai taip pat sportuoja, kartu dirbame ir patys kuriame automobilius, su kuriais lenktyniaujame“, – sakė Utenos metų bosu išrinktas Martynas Samsonas.

1520 Iš viso matė 3 Šiandien peržiūrėjo

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.